Jak si vybrat správnou asistentku a nespálit se u toho?

Posted on Posted in Novinky

Další zkušební doba ani nestihla uběhnout a vy jste pochopili, že takhle to dál nepůjde. Už několikátá asistentka v pořadí za poslední dobu odchází, protože vám to “nějak” nefunguje. Zase budete muset vybrat nového člověka. Přitom na pohovoru vše vypadalo skvěle. 🙁

Proč to tak je? Možností je několik.
  1. Nevíte, koho přesně hledáte. Není neobvyklé, že firmy nevědí, koho přesně hledají. Ředitel, obchodník a grafik budou mít každý zcela jinou představu o tom, jak má vypadat správná asistentka. Ideálně má pozici specifikovat ten, koho bude s asistentkou nejvíce v kontaktu, kdo jí bude zadávat úkoly. Ještě před tím než na internet umístíte obecný inzerát si odpovězte na důležité otázky. Připravili jsme pro vás ukázkový dotazník, abyste si udělali představu. Dotazník je zde. (P.S. když jej vyplníte, jako bonus od nás dostanete vyhodnocení, zda jsou vaše představy splnitelné v reálném čase).
  2. Neřekli jste všechno. Nepříjemným překvapením umí být, když nový člověk nastoupí s představou A, ale skutečnost je O. Tedy něco úplně jiného. Například: “Ne, navolávat schůzky určitě nebudete,” nebo “jediný, kdo vám bude zadávat úkoly, jsem já a všechno tady mám pevně pod kontrolou.” Potom jsou zaměstnavatelé překvapení, že když po asistentce chtějí schůzky navolat nebo se ukáže, že zase tak pevně v rukou podnik nemají, jejich lidé odchází. Jakmile mají lidé nejen pocit, ale i důkaz, že jste na začátku neříkali celou pravdu, ztratí důvěru a jdou pryč. Raději řekněte, jak se věci mají a co všechno je může potkat. Mnohem lépe se s tím vyrovnají.
  3. Chcete všeuměla a super talent. “Chceme člověka, který má super nápady a přitom je průrazný. Musí mít smysl pro detail, ale i nadhled nad děním ve firmě. Hlavně si to musí umět pořádně spočítat, pěkně systematicky zatímco perfektně ovládá komunikaci a mezilidské vztahy. Musí být flexibilní, přizpůsobit se každé situaci a vždycky všechno dotáhnout do konce.” Takový superman pravděpodobně ani neexistuje! A pokud ano, platí ho hodně dobře ve firmě jako je Apple nebo Google. Nezbývá vám než si vybrat, co je pro vás důležitější. Raději ty vztahy nebo čísla? Jsou důležitější nápady nebo tah na branku?

Když se zaměříte na tyto tři body, zamyslíte se nad nimi, než vypíšete další výběrové řízení, uvidíte, že se vaše uvažování nad pozicí změní, budete se dívat na vybíraného člověka jinak. Jinými slovy, už se nespálíte a vyberete lépe.

Nebo nám prostě zavolejte a my Vám toho správného člověka vybereme… 🙂