Jak udržovat vztah se zákazníky? Vaše "care to sale"? Vaše customer relations?
nej Asistentka

Jak udržovat vztah se zákazníky?

... aby se rádi vraceli? Aby u vás rádi a častěji nakupovali? Aby vám důvěřovali a dbali na vaše odborné rady? Na první pohled se to může celé zdát jako sližitá alchymie, ze které má nejeden podnikatel špatné spaní a obchodníci možná i noční můry. Protože máme s tímto tématem bohaté zkušenosti, podělíme se s vámi o pár zkušeností, které jednozdnačně vedou k tomu, že o zákazníky z dřívějška pravděpodobně přijdete. Děláte některou z těchto chyb i vy?

#1 Čekáte až budete mít "to ono" v nabídce

Máte databázi zákazníků za historii své firmy, ale pořád si ji schováváte v šuplíku, abyste hlavně všechny oslovili s tou správnou "peckou" s tou "topovkou", kterou právě chystáte a už za pár týdnů bude venku. Jenomže ono se to pořád nějak protahuje a nakoenec se to na oslovení vlastně nehodí a... zkrátka vaši zákazníci zapomenou, že existujete nebo je mezitím osloví se svou nabídkou někdo jiný a vy o ně přijdete.

#2 Posíláte newslettery a čekáte na výsledky

Ono je to skutečně snazší a bohužel pro úspěch mnoha oborů podnikání alibistické. "Poslali jsme jim mailing a oni nereagují, takže musíme hledat nové zákazníky," byste si mohli říct, když vidíte, že vaše hromadné zprávy nikdo nečte. Pokud neprodáváte počítače nebo mobily, bude mailing skutečně jen málo účinný. Že by newsletterům odzvonilo? Možná ano, možná ne. Vaše zákazníky nezajímá mail, zajímá je vztah, zajímá je, co jim vy osobně můžete přinést a který z problémů jim umíte vyřešit.

 

#3 Doufáte, že slevy to napraví

Máme rádi slevy, jeden vedle druhého. Magické označení snížené ceny láká naše oči. Automaticky tak možná předpokládáte, že slevy zajímají i vaše zákazníky a i když jste s nimi nebyli rok (nebo ještě déle) ve spojení, všechno napraví nějaká ta slevička. Bohužel to moc nefunguje (a když ano, tak se chytnete do slevové pasti a lidé budou nakupovat, jenom když budete mít akci, jinak půjdou jinam).

#4 Předpokládáte, že...

... víte, co si o vás zákaznicí myslí, že o vás vědí a že vás sledují na sociálních sítích a chodí na váš web. Možná to tak skutečně je. Ale chybí další spousty informací, které mohou prozradit v kontextu mnohem více. A to třeba jestli se jim vaše sociální sítě líbí nebo jestli je pro ně váš web přehledený. A taky nevíte, proč už rok u vás nic nenakoupili, proč nakupují jinde. Jinými slovy, co byste pro ně mohli udělat, aby byli opět vaším zákazníkem.

Motivace na závěr

Je nám jasné, že máte spoustu práce, že musíte vyvíjet produkty, že musíte invovat, dělat nový obchod, řídit zaměstnance, mít na telefonu účetní a všechny další poradce, právníky, vývojáře, řešit zaměstnance a spoust dalších věcí. Proto chápeme, že vztah se zákazníky je další položka na listu toho, co byste chtěli rozvíjet a zlepšovat, ale nemáte na to pořádně čas. Stačí nám napsat mail nebo zavolat naší asistentce a můžeme tuto část vašeho businessu opečovávat za vás. Co vy na to?